Cayma İptal ve İade Koşulları
Cayma İptal ve İade Koşulları
TÜKETİCİ HAKLARI – CAYMA – İPTAL İADE KOŞULLARI
GENEL:
Kullanmakta olduğunuz uygulama üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ:
Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; bozuk, ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir.
CAYMA HAKKI:
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15/1(c) maddesi gereği çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı uygulanmaz.
Ürünler bozulabilir mallar olduğundan ve KAPTIN KAPTIN'nin konsepti yiyecek ve diğer ürünlerin israfını önlemek olduğundan, Müşteri Rezervasyon Siparişini yalnızca kararlaştırılan Teslim Alma saatinin başlangıcından bir saat öncesine kadar iptal edebilir.
İptal hakkını kullanma kararı, Müşteri tarafından Platformdaki şikayet bağlantısı aracılığıyla KAPTIN KAPTIN'ye iletilecektir. Müşteri, Rezervasyon siparişini yukarıda belirtilen haklar dışında iptal ederse, Müşteri geri ödeme hakkına sahip olmayacaktır.
Siparişin belirtilen saat aralığında kullanıcı tarafından teslim alınmaması halinde Üye İşyeri, ürünün bozulma riski ya da işletmesel sebeplerle teslimden kaçınabileceği gibi sipariş bedeli kullanıcıya iade edilmeyecektir.
KAPTIN KAPTIN'ın konsepti, gıda ve diğer ürünlerin israfını önlemektir ve bu nedenle, Üye İşyeri de fazla Ürün yoksa, Üye İşyeri, kararlaştırılan Teslim Alma zamanının başlamasından bir saat öncesine kadar Siparişini iptal edebilir. Bu durumda, Müşteri, KAPTIN KAPTIN'a sağlanan iletişim bilgilerinin doğru olması ve Müşterinin bu tür bildirimleri almayı kabul etmesi koşuluyla, KAPTIN KAPTIN'dan veya Üye İşyerinden e-posta ve/veya SMS/veya Platformdan bir bildirim yoluyla bir iptal bildirimi alacaktır.
ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE:
Satıcı’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.
CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ:
İptal hakkını kullanma kararı, Müşteri tarafından Platformdaki şikayet bağlantısı aracılığıyla KAPTIN KAPTIN'a iletilecektir.
CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER:
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15/1(c) maddesi gereği çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı uygulanmaz.
ALICI’nın isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan, iç giyim alt parçaları, mayo ve bikini altları, makyaj malzemeleri, tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar, ALICI’ya teslim edilmesinin ardından ALICI tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, teslim edildikten sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler, Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlara ilişkin mallar, Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallar, ile ses veya görüntü kayıtlarının, kitap, dijital içerik, yazılım programlarının, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarının, bilgisayar sarf malzemelerinin, ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir. Ayrıca Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması da Yönetmelik gereği mümkün değildir.
Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) iade edilebilmesi için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları gerekir.
YETKİLİ MAHKEMELER
ALICI, uyuşmazlık konusundaki başvurularını Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabilecektir .
Firma Ünvanı: Ayşe Secde Gençler
Adres: Yıldız Kule İş Merkezi No:106 İç Kapı No:90 Çankaya/ Ankara
E-posta: info@kaptınkaptın.com
Tel: 0312 495 13 64