top of page

Mesafeli Satış Sözleşmesi

Mesafeli Satış Sözleşmesi

1.TARAFLAR

İşbu Sözleşme aşağıdaki taraflar arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde imzalanmıştır.
A.    ‘ALICI’ ; (sözleşmede bundan sonra "ALICI" olarak anılacaktır)
AD- SOYAD:
ADRES:
B.    ‘SATICI’ ; (sözleşmede bundan sonra "SATICI" olarak anılacaktır)
AD- SOYAD:
ADRES:
İş bu sözleşmeyi kabul etmekle ALICI, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi gibi belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.

2.TANIMLAR

İşbu sözleşmenin uygulanmasında ve yorumlanmasında aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edeceklerdir.
a) Dijital içerik: Bilgisayar programı, uygulama, oyun, müzik, video ve metin gibi dijital şekilde sunulan her türlü veriyi,
b) Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,
c) Kalıcı veri saklayıcısı: Tüketicinin gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkan veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortamı,
ç) Kanun: 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu,
d) Mal: Alışverişe konu olan; taşınır eşya, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her türlü gayri maddi malları,
e) Mesafeli sözleşme: Satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dahil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleşmeleri,
f) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye hizmet sunan ya da hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
g) Satıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
ğ) Tüketici: Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
h) Uzaktan iletişim aracı: Mektup, katalog, telefon, faks, radyo, televizyon, elektronik posta mesajı, kısa mesaj, internet gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına imkan veren her türlü araç veya ortamı,
ı) Yan sözleşme: Bir mesafeli sözleşme ile ilişkili olarak satıcı, sağlayıcı ya da üçüncü bir kişi tarafından sözleşme konusu mal ya da hizmete ilave olarak tüketiciye sağlanan mal veya hizmete ilişkin sözleşmeyi
ifade eder.   

3.KONU

İşbu Sözleşme, ALICI’nın, SATICI’ya ait internet sitesi üzerinden elektronik ortamda siparişini verdiği aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini düzenler.
Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.

4. SATICI BİLGİLERİ

Ünvanı
Adres
Telefon
Faks
Eposta

5. ALICI BİLGİLERİ

Teslim edilecek kişi
Teslimat Adresi
Telefon
Faks
Eposta/kullanıcı adı

6. SİPARİŞ VEREN KİŞİ BİLGİLERİ

Ad/Soyad/Unvan
Adres
Telefon
Faks
Eposta/kullanıcı adı

7. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ

1. Malın /Ürün/Ürünlerin/ Hizmetin temel özelliklerini (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi) SATICI’ya ait internet sitesinde yayınlanmaktadır. Satıcı tarafından kampanya düzenlenmiş ise ilgili ürünün temel özelliklerini kampanya süresince inceleyebilirsiniz. Kampanya tarihine kadar geçerlidir.
7.2. Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
7.3. Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dâhil satış fiyatı aşağıda gösterilmiştir.

Ürün Açıklaması    Adet    Birim Fiyatı    Ara Toplam
(KDV Dahil)
           
Kargo Tutarı            
Toplam :    

Ödeme Şekli ve Planı
Teslimat Adresi
Teslim Edilecek kişi
Fatura Adresi
Sipariş Tarihi
Teslimat tarihi
Teslim şekli

7.4.  Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücreti ALICI tarafından ödenecektir.

8. FATURA BİLGİLERİ

Ad/Soyad/Unvan
Adres
Telefon
Faks
Eposta/kullanıcı adı
Fatura teslim :Fatura sipariş teslimatı sırasında fatura adresine sipariş ile birlikte 
teslim edilecektir.

9. GENEL HÜKÜMLER

9.1. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI’nın; Ön Bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmesi, mesafeli satış sözleşmesinin kurulmasından evvel, SATICI tarafından ALICI' ya verilmesi gereken adresi, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikleri, ürünlerin vergiler dâhil fiyatını, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.2. Ödeme 
Kullanıcı, KAPTIN KAPTIN üzerinden iyzico ile ödeme yapıp siparişi rezerve edecek ve teslim alma saat aralığında işletmeye giderek siparişini teslim alacaktır.
KAPTIN KAPTIN kendi takdirine bağlı olarak herhangi bir zamanda ek ödeme yöntemleri sunma ve/veya mevcut ödeme yöntemlerini kaldırma hakkını saklı tutar.
Kullanıcı, KAPTIN KAPTIN’dan vereceği siparişleri daha kolay ve hızlı verebilmek adına kredi kartı bilgilerinin saklanmasına onay verebilir. Bu durumda kullanıcının kredi kartı bilgileri üçüncü taraf ödeme hizmeti sağlayıcıların altyapısında saklanacaktır.
9.3. Ürün Teslimatı ve İptal Hakkı

Üye işyerleri tarafından yapılan ürün teslimatı sürecinde kullanıcı, KAPTIN KAPTIN’da seçtiği ilgili adreste bulunamaz ise (kullanıcı tarafından hatalı adres bilgisi verilmesi de dahil olmak üzere)  kullanıcının siparişi kesinlikle başka bir adrese bırakılmayacaktır. Bu durumda kullanıcı kendisinin bulunmadığı bir adrese sipariş vermiş olduğu için doğacak kanuni yükümlülükleri kabul etmek durumundadır.
Siparişin belirtilen saat aralığında kullanıcı tarafından teslim alınmaması halinde Üye İşyeri, ürünün bozulma riski ya da işletmesel sebeplerle teslimden kaçınabileceği gibi sipariş bedeli kullanıcıya iade edilmeyecektir.  
KAPTIN KAPTIN'In konsepti, gıda ve diğer ürünlerin israfını önlemektir ve bu nedenle, Üye İşyerida fazla Ürün yoksa, Üye İşyeri, kararlaştırılan Teslim Alma zamanının başlamasından bir saat öncesine kadar Siparişini iptal edebilir. Bu durumda, Müşteri, KAPTIN KAPTIN’a sağlanan iletişim bilgilerinin doğru olması ve Müşterinin bu tür bildirimleri almayı kabul etmesi koşuluyla, KAPTIN KAPTIN’dan veya Üye İşyeridan e-posta ve/veya SMS/veya Platformdan bir bildirim yoluyla bir iptal bildirimi alacaktır.
Ürünler bozulabilir mallar olduğundan ve KAPTIN KAPTIN’ın konsepti yiyecek ve diğer ürünlerin israfını önlemek olduğundan, Müşteri Rezervasyon Siparişini yalnızca kararlaştırılan Teslim Alma saatinin başlangıcından bir saat öncesine kadar iptal edebilir. İptal hakkını kullanma kararı, Müşteri tarafından Platformdaki şikayet bağlantısı aracılığıyla KAPTIN KAPTIN’a iletilecektir. Müşteri, Rezervasyon siparişini yukarıda belirtilen haklar dışında iptal ederse, Müşteri geri ödeme hakkına sahip olmayacaktır.
9.4.Alıcının Ürünü Kontrol Etme Yükümlülüğü:
Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; bozuk, ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. 
9.5.Cayma Hakkı:
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15/1(c) maddesi gereği çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı uygulanmaz. 
Ürünler bozulabilir mallar olduğundan ve (MOBİL UYGULAMA)'nin konsepti yiyecek ve diğer ürünlerin israfını önlemek olduğundan, Müşteri Rezervasyon Siparişini yalnızca kararlaştırılan Teslim Alma saatinin başlangıcından bir saat öncesine kadar iptal edebilir. İptal hakkını kullanma kararı, Müşteri tarafından Platformdaki şikayet bağlantısı aracılığıyla (MOBİL UYGULAMA)'ye iletilecektir. Müşteri, Rezervasyon siparişini yukarıda belirtilen haklar dışında iptal ederse, Müşteri geri ödeme hakkına sahip olmayacaktır.
Üye işyerleri tarafından yapılan ürün teslimatı sürecinde kullanıcı, (Mobil Uygulama)nda seçtiği ilgili adreste bulunamaz ise (kullanıcı tarafından hatalı adres bilgisi verilmesi de dahil olmak üzere)  kullanıcının siparişi kesinlikle başka bir adrese bırakılmayacaktır. Bu durumda kullanıcı kendisinin bulunmadığı bir adrese sipariş vermiş olduğu için doğacak kanuni yükümlülükleri kabul etmek durumundadır.
Siparişin belirtilen saat aralığında kullanıcı tarafından teslim alınmaması halinde Üye İşyeri, ürünün bozulma riski ya da işletmesel sebeplerle teslimden kaçınabileceği gibi sipariş bedeli kullanıcıya iade edilmeyecektir.  
KAPTIN KAPTIN’ın konsepti, gıda ve diğer ürünlerin israfını önlemektir ve bu nedenle, Üye İşyeri de fazla Ürün yoksa, Üye İşyeri, kararlaştırılan Teslim Alma zamanının başlamasından bir saat öncesine kadar Siparişini iptal edebilir. Bu durumda, Müşteri, KAPTIN KAPTIN’a sağlanan iletişim bilgilerinin doğru olması ve Müşterinin bu tür bildirimleri almayı kabul etmesi koşuluyla, KAPTIN KAPTIN’dan veya Üye İşyeridan e-posta ve/veya SMS/veya Platformdan bir bildirim yoluyla bir iptal bildirimi alacaktır.
9.6.Öngörülemeyen Sebeplerle Ürün Süresinde Teslim Edilemez İse:
Satıcı’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.
9.7.Cayma Hakkı Bildirimi Yapılacak İletişim Bilgileri:
İptal hakkını kullanma kararı, Müşteri tarafından Platformdaki şikayet bağlantısı aracılığıyla KAPTIN KAPTIN’a iletilecektir.

10. UYGULANACAK HUKUK VE YETKİLİ MAHKEME

İşbu Sözleşme Türkiye Cumhuriyeti Kanunlarına tabidir. Sözleşme’nin ifasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde Ankara Merkez Mahkemeleri ve İcra Müdürlükleri yetkilidir.
ALICI, uyuşmazlık konusundaki başvurularını Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabilecektir .
28/05/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere:
a) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68. Maddesi gereği değeri 2.000,00 (ikibin) TL’nin altında olan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine,
b) Değeri 3.000,00(üçbin)TL’ nin altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine,
c) Büyükşehir statüsünde bulunan illerde ise değeri 2.000,00 (ikibin) TL ile 3.000,00(üçbin)TL’ arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılmaktadır.
İşbu Sözleşme ticari amaçlarla yapılmaktadır.

11.YÜRÜRLÜK

ALICI, Site üzerinden verdiği siparişe ait ödemeyi gerçekleştirdiğinde işbu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır. SATICI, siparişin gerçekleşmesi öncesinde işbu sözleşmenin sitede ALICI tarafından okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.
SATICI:
ALICI:
TARİH:

bottom of page